Prodej jinak
Cíle školení:
Prodej zaměřený na zákazníka
- Pochopit jak rozdílnosti osobnostních charakteristik, hodnot a postojů ovlivňují úspěšnost prodeje
- Pochopit své osobnostní rysy a související osobnostní kvality, kdy a jak je s úspěchem používat a kdy nahradit naučenými vzorci chování
- Naučit se vyhodnotit osobnost zákazníka a na základě jeho preferovaného způsobu komunikace a rozhodování upravit situačně svůj prodejní styl
- Naučit se používat techniku prodeje v pěti krocích prodejního modelu 5P (Poznej, Prozkoumej, Prezentuj, Potvrď, Pokračuj)
- Naučit se implementovat individuální prodejní styl ve všech krocích modelu 5P
Cílová populace:
Obchodníci a všichni zaměstnanci, kteří aktivně komunikují se zákazníky (i interními)
Program školení
Před zahájením školení:
- Behaviorální assessment
- Kognitivní assessment
- Kvíz obchodních zkušeností
Školení den 1:
- Osobnost člověka, vliv na vnímání a chování
- Moje osobnostní charakteristiky a kognitivní potenciál
- Můj "svět" a "svět" zákazníka, výhody prodeje z pohledu světa zákazníka
- Prodejní model 5P (Poznej, Prozkoumej, Prezentuj, Potvrď, Pokračuj) - úvod
- Poznej - objev jeho svět, získej důvěru, vybuduj vztah
- Learyho diagnostika světa zákazníka, první dojem, způsoby komunikace a jejich vliv na zákazníka
Školení den 2:
- Prozkoumej - zjisti co zákazník potřebuje, co pro něho má hodnotu, co chce koupit
- Aktivní naslouchání podle osobnostních typů zákazníka
- Prezentuj - představení prodávaného produktu/ služby tak, aby představovala hodnotu pro zákazníka
- Na co slyší jednotlivé osobnostní typy zákazníků
- Potvrď - odcházej s konkrétním výsledkem, dohodou se zákazníkem
- Vliv osobnosti zákazníka na jeho rozhodování, co potřebuje slyšet, aby věřil
- Zvládání výhrad a překážek
- Pokračuj - udržuj vztah a prodej víc
- Příběh prodává
- Řízení zákazníků - efektivní udržování vztahů